Безпека життя





Дитина в соціумі та Мовлення дитини   з безпеки дорожнього руху

Тема: «Коли вирушаєш у путь – завжди обережним будь!»

























                                                                             


Програмові завдання:
Закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності.Активізувати процеси мислення, уваги і мовлення дітей; виховувати кмітливість і винахідливість.Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними та обачними.

                            Хід заняття:
Важливі правила вивчати. Щоб зберегти таким, як є здоров'я і життя свое. 

Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами продовжуємо знайомитися з
правилами дорожнього руху.
Пам'ятати має кожен
Усі правила дорожні:
Будь водій ти чи шофер,
Мотоцикліст чи комбайнер,
Пасажир чи пішохід,
Щоб вберегтись від різних бід.
Вони попереджають строго:
Бува підступною дорога.
І ми продовжимо , малята,
                            Важливі правила вивчати,
                            Щоб зберегти таким, як є,
                            
                         


Вихователь:  На дорозі допомагає дотримуватися правил дорожнього руху світлофор, а що ще допомагає на дорогах нашого безпечного руху?
Діти: Дорожні знаки.
Вихователь: Дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
Кожна дитина отримує розрізаний на частини дорожній знак. Діти починають збирати свій знак. Коли всі знаки зібрані, діти називають свої знаки і пояснюють, для чого вони призначені.
Вихователь: А ми продовжуємо. І тепер настав час з'ясувати, наскільки добре ви знаєте правила дорожнього руху.Діти, станьте в коло. Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаючи  м'яч.
1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
5. Як називається місце перетину двох доріг? (перехрестя)
6. Чому не можна з'являтися зненацька перед близько йде транспортом? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)


Фізкультхвилинка "Автомобілі".
Прокинулися, потягнулися.
Нахил голови вниз, руки за головою, лікті вниз.
Руки вгору-в сторони, підняти голову - прогнутися - глибокий вдих.
Заводимо мотор.
Ноги нарізно, руки в сторони. Поворот тулуба вліво-вправо з обертальними рухами кистей рук перед грудьми.
Перевіряємо ремені безпеки.
Ноги нарізно, руки вздовж тулуба. Нахили вліво-вправо, руки ковзають уздовж тулуба.
Перевіряємо гальма.
Руки за спиною, обертальні рухи стопою лівої-правої ноги по черзі.
Поїхали.
Ходьба на місці, переходить вбег.
Вихователь: Тепер я пропоную вам стати інспекторами дорожнього руху. Кожній дитині дається картка з зображенням дорожньої ситуації (зображення якого-небудь порушення), дитина повинна прокоментувати зображення.
Можливі ситуації:
1. Хлопчик вибігає на проїжджу частину, погнавшись за м'ячем.
2. Хлопчик перебігає проїжджу частину в недозволеному місці, тому що його увагу привернули друзі на іншій стороні дороги.
3. Дівчатка на задньому сидінні автомобіля подорожують, не пристебнувшись ременями безпеки. Крім того, вони заважають водієві.
4.Дівчинка переходить дорогу, оминаючи автобус спереду.
5. Хлопчик з дівчинкою катаються на роликах по проїжджій частині.
Вихователь: Які ви молодці, діти! Ви добре знаєте правила дорожнього руху. Намагайтеся бути дуже уважними на дорозі, щоб з вами не сталося лиха.





Інтегроване заняття з Малювання і Мовлення дитинина тему: "Світлофорова наука"



                                                                               
Програмові завдання: ознайомити дітей з елементарними правилами дорожнього руху, із при-значенням світлофора, його сигналами, їх кольором; продовжувати вчити дітей малювати пальчиком ( «очки» світлофора ); вправляти малюків в умінні відпові-дати на запитання простими реченнями, користуватися фразовим і діалогічним мовленням, розвивати зв”язне мовлення і рухову активність дітей; виховувати повагу до людей різних професій, бажання застосовувати в повсякденному жи-тті отримані знання, увагу, мислення, пам”ять.

Психогімнастика
Моя посмішка весела,
Моя посмішка чарівна,
Ось, тримай і ти її!
Посміхайся і рости.
Діти у колі «передають» посмішку одне одному.
Вихователь:
- До нас у гості завітало ведмежа. Але воно сумне.
- Що трапилося, Мишко?
- Мишко каже, що він грав біля дороги і його м”ячик викотився на дорогу. Їхала машина і розчавила м”ячик .
- Яка неприємна історія!
- Діти, можна грати біля дороги?
- Що має їздити по дорозі?
- Так, це дорога для машин.
Вихователь демонструє сюжетну картинку.
- А люди можуть ходити там, де їздять машини?
- Так, вони ходять по доріжкам, що називаються тротуарами.
Знає будь-яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по тротуару.
- Діти, можна ходити тільки по тротуару.
- А якщо нам потрібно перейти дорогу?
- Є місце, де на асфальті намальовані білі смужки.
- Погляньте на картину – це перехід для пішоходів.
Пішохідний перехід
Пішохідний перехід.
Схожий він на зебру дуже.
Ти дорогу переходь
По тим смужкам, друже!
(Юля Турчина)

- Потрібно шукати місце на вулиці, де ці смужки намальовані, там і перехо-дити.
- На картинці машини їдуть по дорозі. Машини їдуть швидко чи повільно?
- Покажемо як їздять машини.

Рухлива гра «Гра з кермом»
- Молодці, ви швидко їздите! Так і машини по дорозі їздять швидко. Щоб вони зупинились і пропустили людей, допомагає світлофор. У нього три сигнали-ока.
- Якого вони кольору?
Світлофор потрібен всім:
І дорослим, і малим.
Друзі, він багато може, -
Пішоходам допоможе
Він дорогу перейти
Без лихих пригод в путі.
Блимне лиш червоним оком -
Нас застерігає строго,
Що не можна крокувати,
Необхідно почекати.
А засвітиться зелене:
І для тебе, і для мене
Шлях відкритий, можна йти,
Дуже раді я і ти.

Дидактична гра «Світлофор» (кольори)
- Пограймо у гру зі світлофором!

- А подивіться, малята, у нашого ведмедика теж є світлофори. Але вони показують лише жовтий колір і Мишко не знає, як йому перейти дорогу.

Дидактична вправа « Як можна допомогти?» (роздуми дітей)
- Погляньте на світлофори, які лежать перед вами. У них не світяться два «очка». - Яких кольорів не вистачає?
- Який колір має бути зверху, над жовтим «очком»?
- А який знизу, під жовтим очком?
- Давайте намалюємо їм кольорові «очка», яких не вистачає.
Показ і пояснення прийомів малювання.
Самостійна робота дітей.
Індивідуальна допомога вихователя.
- Молодці, малята! Дуже гарні очка у наших світлофорів! Ведмедик нам вдячний і хоче пограти з нами у гру.

Рухлива гра « Світлофор»
Коли вихователь піднімає круг зеленого кольору, діти йдуть, а коли демонструє круг червоного кольору – зупиняються.
- Ведмедику, ти зрозумів, що грати біля дороги небезпечно? Дуже швидко мчать машини. Діти, необхідно стежити за кольорами світлофора. Слід шукати білі смужки, що намальовані на дорозі для переходу через вули-цю. Ніколи не грайте біля дороги, щоб не трапилося біди












     «Юні пожежники»


                                                                      
Програмові завдання: Узагальнити та закріпити знання дітей про правила пожежної безпеки, причини та речі через які може виникнути пожежа;закріпити знання малят про одяг пожежного, речі, які необхідні йому для роботи; навчати діяти в екстремальних ситуаціях;закріпити знання дітей про різні види транспорту;  відрізняти і називати пожежну машину за будовою, кольором;вчити малят відповідати на запитання вихователя, розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас; вчити дітей утворювати прикметники від іменників;виховувати ввічливість, вчити виконувати трудові доручення.
                          Хід заняття
Вихователь: Діти, погляньте до нас завітали гості, давайте привітаємось з ними:
Доброго ранку,
Доброго дня,
Каже весела усім дітвора
Діти вітаються.
Вихователь: Малята, погляньте, будь ласка, на мене. В якому одязі намальований хлопчик? Як це костюм називається? ( Пожежника ).
Так, молодці! А який він кольором? ( Червоний ).
А що одягає пожежник на голову, коли їдуть гасити пожежу? ( Одяг, каску, чоботи ).
Діти, навіщо він одягає каску? ( Для захисту голови від удару, вогню ).
Одяг навіщо пожежнику? ( Для захисту тіла та шкіри від вогню, опіків ).
А чоботи навіщо йому? ( Для захисту ніг від опіків ).
Вихователь: Молодці, малята! Ой, подивіться, до нас завітав ще один гість.
Діти., хто це? ( Ведмідь). Давайте з ним привітаємось ( Діти вітаються з ведмедем ).
Малята, він мені розповів, що хоче стати теж пожежником, але він нічого не знає ні про пожежу, ні про речі, які необхідні пожежнику, ні про пожежну машину.
Допоможемо нашому Ведмедику( Так).
Давайте спочатку з вами розповімо Ведмедю про пожежу, від чого може вона статись.
Дидактична гра « Небезпечні речі і чому? »
Дітки, перед вами лежать речі, які можуть призвести до пожежі, а є такі від яких не може трапитись пожежа. Складіть – речі від яких може трапитись пожежа. І поясніть чому ( Діти розкладають та пояснюють).
Молодці, малята. Давайте з вами тепер трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так,
Швидко  шланги розмотаємо.
Ось вогонь у нас горить
Будемо ми його гасить,
Ось так, ось так,
Будемо ми його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо,
Ось так, ось так,
Під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми погасили,
На стільці швиденько сіли,
Все як треба ми зробили
Відпочинок заслужили.
Вихователь: Гарно пограли, а тепер давайте розповімо нашому  Ведмедю про пожежну машину. Подивіться ось вона ( стоїть на столі, розглядаємо).
Якого вона кольору? ( червоного ). А ви знаєте чому машина має червоний колір ?  ( бо це колір тривоги, її добре видно ).
Ще є сирена. Покажіть де вона. Яким вона кольором? ( Синім ).
А як називається ця частина машини і для кого, чого вона? ( Кабіна – для водія та пожежників, кузов – для пожежного обладнання: цистерни з водою, бака з піною, пожежних рукавів, вогнегасників, пожежної драбини  ).
Дівчатка та хлопчики, давайте ще раз з вами розкажемо та покажемо Ведмедику, які речі необхідні пожежнику.
Дидактична гра « Речі, які необхідні пожежнику »
Вихователь: Ось подивіться на всі ці речі і скажіть мені, яку одну річ можна покласти до сумки пожежника і чому?
Діти складають речі і говорять чому саме ці речі потрібні пожежнику на роботі .
Молодці, все склали, що потрібно нашим рятівникам, щоб виконувати свою роботу.
Телефонний дзвінок.
Алло, пожежна частина. Слухаю вас. Що трапилось? Так, зараз виїжджаємо. Яка ваша адреса?
Дорогий наш Ведмедю та діти, в Катрусі трапилась біда. Вона гралася сірниками, й забула один сірник загасити. Почалася пожежа. Допоможемо Катрусі? (Так ).
Тоді дивіться де наша пожежна машина, де наш одяг, пожежне обладнання. Швиденько одягаємо жилети, каски й їдьмо до Катрусі на вулицю Вишневу, 5.( В машині визначаємо водія ).
Вирушаємо скоріш. А скажіть, який номер потрібно набирати, коли трапилась пожежа?  (101).
Вмикається сирена.
Молодці швиденько доїхали. Виходимо з машини. Погасили пожежу.